25.10.2015

Free Font "Pea Soup"

Hello Scrapbookers,
do you like to work with different fonts? If I surf through the web and stumble over a new free font, then I always wonder if it is usable and nice for a scrapbooking page. I love fonts. I love how they can express different feelings. The used font can and should emphasize the theme and style of the scrapbook page. Above you see a new handwritten font from Ian Barnard called "Pea Soup". I have tested it and I think this font is good for larger text blocks, the journaling. The style of it fits with pages of children, I think. Click the link above to visit the download page.

Have fun with scrapbooking!
Minoush


Hallo Scrapbooker,
arbeitet Ihr gern mit verschiedenen Schriftarten? Wenn ich durch das Web surfe und über eine neue Schrift stolpere, die gratis ist, dann überleg ich immer gleich, ob sie für's Scrapbooking hübsch und geeignet ist. Ich liebe Schriften. Ich liebe die Art, wie sie unterschiedliche Gefühle ausdrücken können. Die benutzte Schriftart kann und sollte das Thema und den Stil des Scrapbook Layouts unterstreichen. Das hier oben ist eine neue handgeschriebene Schrift von Ian Barnard mit dem Namen "Pea Soup". Ich hab sie ausprobiert und denke, sie ist gut geeignet für längere Textabschnitte, also das Journaling. Der Stil passt gut zu Scrapbook-Seiten mit Kindern, finde ich. Klickt oben auf den Link, dann kommt Ihr zur Seite mit dem Download.

Viel Spaß beim Scrapbooking!
Minoush

Keine Kommentare: